Deze pagina wordt beheerd door Theo Westerduin

Aan de teksten op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. SCO Lucas draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor informatie op enige internetsite of pagina waarnaar onder deze site wordt verwezen. Deze website is gebouwd en wordt onderhouden met het Content Management Systeem van AB-ZHW.

Samen naar Texel

Op zaterdag 8 juni gingen een aantal leerlingen uit de groepen 6 een echte XL-reis ondernemen helemaal naar Texel! Samen met de veerboot, schapen tellen, bezoek aan de vuurtoren, zelf garnalen en vis vangen, de meeuwen voeren en nog veel meer....klik verder voor veel waaiende windfoto's!

leuk voor 66666bbbbbbb
selina 7b

Zooooo wat leuk zeg !!!!
Als ik ga zal ik daar paar dagen blijven slapen dat zou ook leuk zijn.
Maar is ook wel leuk ''niet slapen 1 dag overal bekijken en terug komen ''.
seymanur 7c

WAT EEN BIJZONDERE BELEVENIS !!!
VEEL KINDEREN ZIJN NOG NOOIT OP TEXEL GEWEEST !
JULLIE BOFFEN MAAR ...............
Meester Ton

meester Paul wou 3e kinder mee meenemen naar Texel.De kinder die nog naar nergens waren geweest.Dat was Irem Ikram en ik maar niet allen wij maar ook kinderen uit andere klassen en in totaal waren dat er 12 maar meester abdel de zoon ging ook mee dus 13 kinderen.We moesten op zaterdag 8 juni moesten we half acht op school zijn.Maar gelukkig was iedereen optijd.we gingen kwart voor acht gingen we vertreken. we zagen onderweg heel veel dingen maar we moesten wel 2e uur rijden. we moesten helemaal naar Den Helder.Toen we daar waren uiteindelijk gingen we met de veerboot naar de het Eiland maar ondertussen had Meester Henk brood bij zich we gaven brood naar de meeuwen. maar ik was wel eerst bang maar daarna niet meer.toen we bij Texel waren. was er meer dan 1000 schapen. omdat er zoo veel schapen waren in Texel waren waren allemaal nummers.we gingen eerts kijken waneer de boot ging vertrekken.Toen gingen we warmen cokolade-melk drinken. toen gingen we naar de vuurtoren. daar moesten we door 5e trappen op lopen. daarna gingen we naar de strand souvenir"s zoeken. we haden we bijna allemaal souvenir gevonden ook krabben en nog veel meer dingen.we gingen we naar de boot we waren in de boot toen de boot ging varen gingen de netten van de boot omlaag over 0e minuten gingen de netten weer omlaag. er waren zee steren krabben vissen platvissen garnalen en nog veel meer. toen ging een man alle soorten vissen uileggen wat at was enz.we gingen we uit de boot we gingen naar nog een strand. maar we moesten ook nog patat eten.
en dat was het EINDE VAN TEXEL.
meester henk/meester paul en meester abdel gingen mee met juf ulker
berfin 6b

Meester paul wilde 3 kinderen mee nemen naar texel.Berfin Irem en ik gingen om kwart voor 8 in de auto van Meester Paul. We gingen naar Den Helder op de veerboot.MEESTER HENK HAD BROOD BIJ ZICH en toen mochten de kinderen brood naar de meeuwen geven.En toen waren we bij Texel. daar waren zoo veel schapenmeer dan 1000. daarom haden de schapen gekleurden nummers.En toen gingen we kijken hoe laat de vissersboot ging vertrekken.En toen kregen we chocolademelk met slagroom drinken met een koekje erbij.Toen gingen wij naar de vuurtoren het was daar heel erg geweldig en daar zagen we een man op de w.c. ja echt ,maar schrik niet het was maar een pop hoor ! er was echt een w.c. in de vuurtoren!,Maar het nadeel was het was een lange trap.Toen gingen we naar het strand en daar vonden we heel veel krabben heel veel .En toen gingen we naar een vissersboot en er kwamen grote netten tevorschijn de netten vingen een grote vangst de vangst bestaat uit:zee- steren,krabben,vissen/platvissen,garnalen,zee-naalden.Toen ging de man allemaal uitleggen wat ze allemaal hadden gevangen.toen mochten en we de vissen die terug in de zee mochten mochten we de vissen in de zee gooien.Dan gingen de garnalen naar een heel groote bak waar ze gebakken werden.Toen de garnalen klaar waren ging de man uitleggen hoe we de ganalen moesten pellen.Dan mochten we de garnalen eten.dan ging de man een zak met garnalen vullen en dan mocht de mensen gratis pakken maar je moest wel 18 jaar of ouder zijn om de zak te pakken met garnalen.Toen gingen we uit stappen van de boot en gingen we met de auto naar de veerboot maar we hadden nog tijd.Dus gingen we naar nog een strand. en toen gingen we nog patat eten met mayonese eten en toen gingen we weer terug naar school.
dit was mijn verhaal
ik hoop dat jullie het leuk vonden
THE END!!
Ikram 6b

texel
Ikram Berfin en ik en mees Paul en meer kinderen en leerkrachten gingen naar texel.Iedereen moest vroeg wakker zijn want kwart voor 8 moesten we weg.Gelukkig was iedereen aanwezig. ouders gingen met elkaar kletsen en koffie drinken.Het was kwart voor 8 toen moesten we vertrekken.Berfin Ikram en ik gingen in de auto van mees Paul.en de anderen gingen bijv in juf ulkers auto of in meester henks auto ofin meester abdels auto. we gingen vertrekken we waren herel lang onderweg.Uit eindelijk waren we bij Den Helder.we gingen ergens de auto parkeren en we gingen wachten op de veerboot.En toen was de boot er.we gingen in de auto en de boot in.We gingen de auto in de boot parkeren.Toen gingen we naar boven.Meester Henk had brood bij zich en we moesten ons arm uitsteken en toen kwam een meeuw pakte die brood uit men hand.toen zagen we de eiland Texel.toen gingen we naar beneden naar de auto gingen we in de auto.En wachten dat de boot zijn klep open deed.Toen gingen we uit de boot gingen we kijken dat de vissers boot er was.Hij was er maar we gingen pas vissen om half 2.Toen gingen we naar een cafetje daar kregen we chocolade melk met slagroom en een koekje toen gingen we naar de vuurtoren. we gingen in de vuurtoren we gingen 40 meter hoog toen zag je nog ook eiland vlieland.toen gingen we naar beneden naar het strand we gingen schelpen zoeken meester vond voor mij een grote oester.En ik vond een dode krab die gaf ik aan Webster de zoon van mees Hans.we moesten naar de vissersboot iedereen was bij de auto.Er was toen een fout mees Abdel had zijn lichten aan gelaten mees paul en anderen moesten de auto van meester abdel naar voren duwen toen was zijn auto weer in orde.We gingen toen langs de huis van mees Paul's vriend we kwamen bijna te laat we gingen heel snel doorrijden we zagen schapen met een blauwe vlek op z'n rug dat betekent:van welke boer dat is. Maar ja we waren er bijna.Toen waren we er.We ging de auto parkeren en we gingen rennen naar de vissersboot.toen gingen we in de vissersboot we gingen toen hadden ze 2 kleppen die gingen ze in de water en de water was 22 meter diep.we gingen toen varen we moesten 25 min wachten dat de kleppen weer naar boven ging in de grote oven. er waren heel veel vissen verschillende sommige vissen waren er ook dat niemand het had gezien.we zagen ook nog zee sterren we mocten ze hebben en naar huis meenemen.de garnalen gingen ze koken en in een zakje doen en naar mensen gaven.Toen gingen we weg naar de auto en naar de verenboot.De verenboot was er nog niet toe gingen we naar een klein strandje.En we gingen een patatje eten en naar de auto toen gingen we in de veerboot.we kwamen toen weer uit de veerboot.we gingen in de auto met elkaar grapjes uithalen.Uiteindelijk kwamen we uit heel lang rijden in den haag.We kwamen toen op school.Alle ouders wachten toen op hun kind.Mijn moeder en mijn vader gingen we naar Zuiderpark en mijn hele familie was daar we gingen toen barbucuewen.